פולמוס השחיטה • "שחיטת הרבנות טובה יותר משחיטת הבד"צים"

    אבי יעקב 1 Comment on פולמוס השחיטה • "שחיטת הרבנות טובה יותר משחיטת הבד"צים"
    22:11
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בלעדי: הבחורים שנפצעו בפיגוע בירושלים מספרים על הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב מיכאל בן שימול שו"ב מומחה שוחח היום עם מני גירא שוורץ ודוד חכם בתוכנית 'מדברים אקטואליה' אודות פולמוס השחיטה לאור הדרישות החדשות של הרבנות הראשית בנושא השחיטה.

    בניגוד לשוחטים רבים בן שימול תומך ברפורמה של השחיטה בניגוד לראשי הבד"צים שמתנגדים. "יש עליהם לחץ מצד היבואנים, זה לא מאבק של יבואנים מול הרבנות אלא ראשי צוותות מול הרבנות שלמאבק הזה נגררו היבואנים בעל כרחם".

    בן שימול מספר כי היבואנים לא התערבו כמעט בשיבוצים במשך שנים, למעט ראשי צוותות שהיו ידועים בכך שאצלם יש אחוזים נמוכים של טרף והם בקשו שאותו ראש שצוות ילווה את השחיטה שלהם במשך שנים. "הזיקה הזו" כך בן שמעון "גורמת ליבואן להשיג את האינטרסים שלו בצורה קלה".

    הציבור הישראלי שקונה את הבשר עם החותמת שניתנה על ידי הרבנות לא מודע לכל הקומבינות שקורים בחו"ל עם ראש הצוות והשוחטים. "הרבנות רוצה להשתיק את המנגינה הזו ורצוי שכמה שיותר מהר ומי שיוצא במאבק חורמה נגד הרבנות יש להם מה להפסיד, אם עלו שלושה בהגרלה – הראש צוות יחשוש מהבודק פנים והבודק פנים יחשוש מהבודק חוץ וכו'.

    "ברגע שיהיה הגרלה איש לא יפחד מהראש צוות שמחלק הוצאות כלכלה לצוות. מדובר במהפך אדיר שישנה את הכשרות במדינת ישראל. אנשים פחדו לדבר כי אחר כך בשיבוצים הם נדפקו".

    "למה הבדצי"ם מתנגדים למפקח על?" שואל בן שימול "מי שעושה את עבודתו שלמה ללא רבב הוא מוכן לכל בקורת ואין לו ממה לחשוש. זה לא סוד שלא כולם מקצועיים שם, ברבנות יש יותר מקצוענים בנושא שחיטה".

    לקראת סיום הטיל בן שימול את הפצצה: "אני עבדתי עם יהודה טביב (ראש צוות השוחטים בבד"צ בית יוסף) והתגלו שם בעיות קשות של כשרות, התרעתי על זה רק השיטה הישנה לא אפשרה להוציא כאלה אנשים מהמערכת. אני מוכן שיתבע אותי דיבה".

     

    מיד אחריו עלה ליאור אדרי סמנכ"ל בד"צ בית יוסף ומנהל מערך השחיטה שאמר כי אי אפשר לשלוח אחד שיפקח על צוות של בד"צ בו בזמן שאנחנו לא יודעים מי זה. לכל אחד יש את האינטרסים שלו והמניעים שלו.

    "מרן הגר"ע הסמיך באופן אישי את ראשי הצוותות שלנו שם יצאו לשחוט. כל ביקורת שרוצה לבוא מוזמנים לבוא, בארץ ובחו"ל, בעופות ובבקר. אנחנו לא מפחדים ולא מסתירים, אנחנו עושים לפי כל החומרות ולפי כל מה שמרן הנחה".

    הוא סירב להתייחס להאשמות שבן שימול הטיח בבד"צ בית יוסף. "הרב יהודה טביב הוא אחד מראשי הצוותות הטובים ביותר ברבנות ושמו הולך לפניו על רמת הדיוק שלו. אנחנו מביאים 25% חלק מנסיעה מחו"ל, מול 60% חלק בכשרויות אחרות".

     

    מכיון שכך עלה הרב יהודה טביב לשידור ואמר כי את הכיר את בן שימול באחת ההזדמנויות שנסענו לאירלנד. "בקשו ממני ברבנות לעשות טובה ולקחת אותו משום שאף צוות לא רצה אותו. לצערי מאוד התאכזבתי, הוא לא ציית, הסכינים לא היו טובים ואני ממעט להיכנס לפרטים".

    לדבריו ברבנות יש תיקים עם רישומים. "התיק שלי נקי לגמרי והתיק שלו עמוס לעייפה, מתוך רחמנות עליו אני לא רוצה להרחיב את הדברים".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נו, ב"ה שהרב אמנון יצחק עומד בשער ומתריע בשם ה'